Een man: gemiddeld 78,4 jaar
Een vrouw: gemiddeld 82,5 jaar

http://www.plusonline.nl/mensenenmeningen/nieuws/nieuws/859/nederlanders-worden-steeds-ouder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het CBS was in 2011 de levensverwachting bij geboorte voor vrouwen 82,9 jaar, tegen 79,2 jaar voor mannen. Vooral door een snellere stijging bij mannen is het verschil in levensverwachting tussen mannen en vrouwen sterk afgenomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je kijkt naar de levensverwachting of het ''gemiddelde'' dan krijg je zoals hierboven in de antwoorden beschreven.
Ik bereken het gemiddelde op een andere manier, namelijk hoe oud de jongste werd (zeg ongeveer 0 jaar) en de oudste (volgens mij nu 112 jaar). Die twee tel je bij elkaar op (totaal 112 jaar) en deel je door 2: Dan krijg je een gemiddelde van 56 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een manier, maar ik vind het een slechte
dus -
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit klopt niet, er leven meer dan 2 mensen op aarde en er zijn meer leeftijden dan 0 en 112. Het gemiddelde van 0 en 12 is 6, maar het gemiddelde van 0, 10 en 12 is alweer ruim 7.....